5 Mart 2016 Cumartesi

Salon Sporuna Başladım....

1,71 boy 89 kilo olacak iş mi?
Kolesterol - trigliserit almış başını gidiyor. Ani hareketlerde çarpıntı, sürekli açlık hissi kısacası kısır döngü dedikleri o girdaba sarılmış gidiyorum.
Çoraplarımı rahat giyemez, ayakkabılarımı rahat bağlayamaz durumdayım.
Sabah 3 poğaça, öğlen dayan yemek + ekmeğe, akşama kadar çay kıtlama, akşam yemekte abartısız 1 ekmek ve gece yatana kadar çekirdek, meyve Allah ne verdiyse.
Bir ara fark ettim yemekten ağzım yorulmuş...
Yooook böyle olmaz dedim kendime ve bir tarih belirledi. 01.02.2016 itibariyle salona yazılıp spor yapıcam ve ekmek + şekere elveda diyeceğim.
Bunu söylemek kolay ama yapmak gerçekten zor, hemde çok zor.
Erzurum Cumhuriyet İlkokul 4. sınıfta sigara içtiğim için öğretmenin İlknur ERDEM'den yediğim dayağı hala dün gibi hatırlarım. Fayda etmedi tabi ama bırakmaya karar verdiğimde, kendime koyduğum tarih 01.01.2009'du. O gün bıraktım ve şükür Allah'a bir daha da içmedim. 7 koca yıl olmuş.İşte salon sporuna da böyle bir gün koyarak başladım.
Gün koymamda ki asıl neden belki kendimi hazırlamaya zaman yaratmak. Hem psikolojik hem fizyolojik şartlanmak.
İşte o gün geldi kapıya dayandı. 01.02.2016...


01 Şubat'ın Pazartesi olması nedeniyle sanki kıtlıktan çıkmış gibi Cumartesi - Pazar yemek yedim. Pazartesi sabah işe giderken Eti markasının kızarmış ekmeği EtiMek'ten bir adet, biraz beyaz peynir ve şekersiz bir bardak çayla kendimi kandırıp işe gittim. Saat 10'u meyve saati olarak belirlediğimden yanımda bir elma götürdüm. Öğlene kadar içim bayılmadı dersem büyük yalan olur. Öğlen yemeğinde yemekhaneye fırladım ama nafile ekmek almadım, pilavı yemedim, tatlıya dokunmadım ne mi yedim? çorba ve sulu yemeğin bir kısmını ve salata. O canım yemekler bana - ben onlara baktım ama vedalaştım ve çıktım.
Günlük en az 2 litre su diye kendimi şartlandırdığımdan dayandım suya, saat 16:00'da nasıl olsa meyve saatim vardı. Vardı ama geberdim desem yeridir. Saat 4'de bir elma daha ve 5'te işten çıkıp daha önce kaydını yaptırdığım spor salonuna doğru yollandım.
İlk gün 5. mekikte karın kaslarım yırtıldı sandım. Koşu bandında yürüdüm, Bisiklette 1 ile 15 arası olan zorlukta 5'e ayarlayıp 10 dakika sürdüm. Sanki terlemiyordum da kafamdan birileri hortum tutuyordu.
Bu periyotla bugün (05.04.2016) bir ayımı doldurdum. 89'dan başlayan kilom şu an 82,8 bu bir başarı değil belki ama başarı için giden yolda iyi bir adım.

Peki salonda salonda neler yapıyorum ve hangi aletle ne kadar çalışıyorum.
Öncelikle salona gitmek üzere hazırlık evde başlıyor.
Spor malzemelerimi alıp yola koyuluyorum. Salona iş çıkışı geldiğimden genelde en yoğun saat olan 17:30 gibi varıp soyunup salon kıyafetlerimi giyiyorum.


Salona girdiğimde ilk ısınma aletim bisiklet,

Bisiklet sürüşüm genelde 15 dakika ve zorluk derecesi 11'le başlayıp zaman zaman 16 olan en zor olan 16 dereceye kadar çıkarıyorum.
Devamında koşu bandı,


Koşu bandı benim sevdiğim ama genelde zorlandığım bir alet. 2 Km hızda 30 saniye, 4 Km hızda 1 dakika ve 6 Km hızda 1,5 dakika yürüdükten sonra 8 Km hızında 7 dakika koşuyorum. Eğer vaktim varsa toplam süreyi 10 dakikadan 20 dakikaya çıkartıp hızımı ara ara 10 Km'ye çıkarıyorum. Genelde 10 dakikada 100 kalori yakıyorum. 
Ne halde miyim işte halim,

Sonra sıra en beni bezdiren alette. Voit Eliptik Bisiklet,


Bu bisiklette süre sınırlaması olmaksızın amacım hep 200 kalori. Genelde 11 dakkada tamamlaya biliyorum. 1 ile 16 olan zorluk derecesinde başlangıç olarak 6 ile başlayıp aralıklarla 16 kadar çıkıp tekrar 6'ya düşüp tekrar 16 gibi birazda kardio yapıyorum. Amaaaa şu hale geliyorum...


Bundan sonrası hem kolay hem zevkli, vücut bir kere ısında nasıl olsa ve ortalama 35 - 40 dakika geçti. Şimdi sıra bacakları güçlendirme de o yüzden Leg Extension / Leg Curl




3 x 10 şeklinde yapıyorum. Ağırlık seviyem şimdilik son mavi yani sarının hemen üzeri açıkçası kaç kilo olduğuna bakmadım genelde tüm aletlerde son mavi ile çalışıyorum 2 alet hariç onların sırası gelince yazacağım.
Burada 60 kez 30 yukarı 30 aşağı yaptıktan sonra geliyoruz V Bench Leg Curl denen alete.



3 x 10 yaptıktan sonra sıra geliyor Leg Press / Calf Raise denen alete



Bu alette 2 sarıdayım, Özellikle zorluyorum, Bu ayakların özellikle bu seneki bisiklet festivallerinde ve yapmayı düşündüğüm uzun turda güce ihtiyacı var. Bu aletten sonra, 4 Stack Multi Station denen 4 işlevi olan bir alet bu alette tüm çalışmalarımda 3 x 10 yapıyorum ve ağırlık son mavi..







Artık sıra Pec Fly / Rear Delt denen alete 3 x 10


Kol ve omuz hareketlerine devam sıra Cest Press'de 3 x 10 da bu alet


Kol ve omuzlara devam sıra Shoulder Press'de 3 x 10


İyiden iyiye yorulduk ama az kaldı sıra Pectoral'da yine 3x10



Evettttt işte benim favori aletim, Abdominal benim 50 yıllık göbeği yok edecek alet. O nedenle bunda 2 sarı ile başlayıp, 3 sarı ile bitiriyorum. 3 x 10 yerine 15 + 10 + 10 yapıyorum..



Şimdi sırada adını bilmediği bir alet var, Oldukça kolay gözükmesine rağmen 3. 10'u yaparken karın kaslarım titriyor...



Nihayet son yaklaştım şimdi ters mekik zamanı yani Back Extension


Eeee bunları yaptıktan sonra mekik çekmeden gidilmez her halde... Mekik 20 + 10 + 10
Mekik bitince iş biter Hasan doğru banyo'ya veeee mutlu son


Evde akşam yemeği yalnızca çorba + salata :D ertesi gün aynı süreç devam ediyor. İdeal kilom olan 72'ye düşene kadar devam etme niyetindeyim, Allah sağlık ve azim versin diyorum bana ve benim gibi salonda zaman geçirenlere.
Bir sonra ki yazımı Protein tozları ve Steroid'lere ayıracağım... Ama kısaca söyleyeyim sakın bunlara bulaşmayın...
Görüşmek üzere....


Hiç yorum yok: