13 Nisan 2018 Cuma

Koşu-Yorum... Evet evet bildiğin koşuyorum...

Hayatımda (Çocukluğum hariç) neredeyse hiç koşmadım. İlk kez fitness salonuna gitmeye başladığımda Koşu Bandında denemelerim oldu. İlk kez koşu bandına çıkıp 4.-Km hızla yürümeye başladığımda durum iyiydi ancak 7.-Km hızında koşmaya başlayınca durum değişti. Sanki vücudumda ki tüm organlar yerinden kopacak gibi geldi bana. Nefes nefese kaldım ve en fazla 3 dakika koşa bildim.
Yapamadıklarım beni deli ediyor, takıntı oldum hele ki Trek Tv'de yüzlerce kilometre koşan o insanları görünce kendimi ölmüş ağlayanı olmayan biri gibi gördüm.
Bazen inat kazandırır, bende inat ettim koşmak is-ti-yor-uuuum.
Yaklaşık 2 aylık çabalarım sonucunda koşu bandında 8.-Km hızda ortalama 22- 23 dakikada 3.-Km koşmaya başlamıştım.





Salonda ki bu başarı beni mutlu etti tabi ama daha fazlasını yapabilirdim. İşte o zaman biraz araştırdım ve genelde koşucuların şehir stadyumlarında antrenman yaptıklarını öğrendim. Tamam zaten evime ve iş yerime yakın o zaman orada akşamları bir iki tur atarım, dedim.
Stadyuma ilk kez geldiğimde 400 metre gözüme çooook büyük geldi açıkçası. Kendi hesabıma göre 5.-Km koşmak istiyordum hemen basit bir hesapla 5000/400=12,5 tur yapmam gerekiyor. Müm-kün değil... 
Ölmem ya koşa bildiğim kadar koşar yorulunca bırakırım dedim. Giyindim ve atladım sahalara.....
Ortalama bir tempoda kendimi yormadan başladım stadyumu tavaf etmeye, 1 - 3 - 5 derken bir yerden sonra sayıyı unuttum, çok koştuğumdan değil nefesle olan boğuşmam yüzünden, soluk almak yerine ben neredeyse hırlıyordum. Kendimce eh her halde 5.-Km olmuştur artık dediğimde durdum ve saatime baktım.

Gördüklerim ben çooook mutlu etti. İlk koşum ve ben tam 16 tur atmışım. İşte Suunto saatimin kaydı. Tamam yoruldum ama bitmedim daha zorlasam koşardım. Tamam Hasan bu iş olacak dedim. 


Normalde beyaz bir adamımdır ama burada kıpkırmızı olmuşum.


Bir günlük dinlenmeden sonra tekrar sahalara, başlangıçta daha rahattım ama bu kez yorgunluğu daha farklı hissettim. İlginçtir nefes değil bu kez ayaklarım yoruldu. Saat yanımda değildi Wikiloc'tan kayıt yapmıştım. Abooooooov bu kez tam 19 tur atmıştım.
İşte o koşu kaydım.

Dedim ya bir işe başladığımda mutlaka o işin en ince ayrıntısına kadar araştırırım. Koşuya başlayınca biraz araştırma yaptım. Aşmış arkadaşlar, ön sporu, bitiş sporu, bacak masajı, güçlendirme antrenmanları of of offfff. 
50 Yaşında adamım 2009 yılından beri sigara içmiyorum. 2 - 2,5 sene oldu sporu aktif olarak yapıyorum. Koşuya başladığım ve en azından bir Hüseyin Bold olmayacaksam bile kendi kendine en azından 10k yapabilecek kadar koşmak niyetindeyim. Yalova'da ki imkanlar ölçüsünce yapabilirsem içimde nükte yüzmek kaldı.
Ben koşuyorsam herkes koşabilir..
Ben koşuyorsam herkes benden daha iyi koşabilir..
Ben koşuyorsam sen benden inan daha iyi koşabilirsin...
Yaptıklarımızı zihnen yaptıktan sonra vücuda söz düşmez o emirleri gerçekleştirir.
Bugün itibariyle kilom 

Koşu deneyimlerimi yazmaya devam edeceğim. Bu akşam 3. koşum var. Kendimi zorlamadan 10k yapmaya yani 25 tur tamamlamaya çalışacağım. 

Hiç yorum yok: