6 Mart 2018 Salı

50 Günlük Diyet

Aslında bunu Facebook'ta üyesi olduğum Mide Lobisi için yazmayı planlıyordum ancak yazının uzun olacağını fark edince buraya yazmaya karar verdim.
Mide Lobisi Kapalı Bir Gruptur.

YouTube'da bulunan bir - iki belgeseli seyredince bazı kararlar almam gerektiği kanaatine vardım. Şimdi bu belgeselleri ve aldığım diyet kararını yazayım.


İlk belgesel Food Inc. yani Türkçe adıyla Gıda A.Ş.

İkinci Belgesel Şişir Beni

That Suger Film Türkçesi O Şeker Filmi

Ve Son olarak Tıka Basa yani Feed Up

Tüm bu belgesellerden sonra ister istemez hayatınıza düzen vermek ve o düzene bağlı kalmak niyetine giriyorsunuz. Anlatılan belgesellerden genel olarak anladığım
  • Şekerin her türünden uzak dur...
  • Paketlenmiş gıdalar yeme..
  • Fast Food'lardan uzak dur...
  • Gazlı içeceklerden uzak dur...
Bende eşimle birlikte kararımı verdim.
İlk iş olarak bugün ki ölçülerimi tam olarak kaydettim.

05.03.2018 Tarihli Ölçüm

Kilom 82,0.-Kg
Günlük Kalori İhtiyacı normalde 2870 kcal - 570 kcal eksilterek = 2300 kcal'ye düşüreceğim Günlük almam gerekenler 141 Gram Protein 276 Gram Karbonhidrat 71 Gram Yağ Vücud Oranlarım Yağ %22 Kas 60,8 kg Kemik 3,2 Kg BMI 28,0 Fiziki yaş 50 Metabolik Yaş 44 (-ki bu iyi bir şey)

Karar

05.03.2018 - 23.04.2018 tarihleri arasında 50 günlük şeker ve türevleri olmadan, ekmek ve hiç bir hamur işi tüketmeden hiç bir kutulanmış ve paketlenmiş gıda tüketmeden (doğal diye satılanlar dahil) kırmızı ve beyaz eti dışarıdan almadan haftada 5 gün salonda bölgesel antrenman yaparak geçireceğim 50'de 50 günlerime başladım.
Neden 50'de 50?
Çünkü 50 yaşındayım ve 50 günlük programa hazırlandım.

Kahvaltı işi kolay: Yulaf Ezmesi + Keten Tohumu + Polen + Chia Tohumu + Ceviz ve Ev Yoğurdu + Bol Tarçın

Öğlen: Çorba + Salata + Yağsız Yemek

Akşam: Çorba + (Mutlaka) Balık veya Köyden kestirip dondurucuda duran etlerden (-ki bu etleri gezen gerçek tavuklar, kazlar, hindiler ve bazı köylerde köylü tarafından kesilip satılan kemikli kuzu etleri) yağsız fırınlanmış yada haşlama yemek.

Gelelim Ara öğünlere:

Sabah öğlen arası 1 fincan sade kahve yada yarım meyve
Öğlen akşam arası 1 fincan sade kahve veya yarım meyve
Akşam ile saat 21:00 arası En fazla iki bardak çay ve çok az çerez. Çerez seçimlerinde de mutlaka bilindik pazar esnafından alınmış, yağlanmamış, koruyucu içermeyen olmasına özen göstererek alınmış olması tercihimdir.

İnsan sağlığında en önemli unsur beslenme. Salon sporu yapmaya başladığımdan beri (-ki aralıklarla da olsa iki sen oldu) Tüm vücutçuların ortak bir söylemi var genel olarak. Sağlıklı bir vücut için %80 Beslenme %20 Spor.

Spor:

Tüm bunların yanında hafta içi her gün salonda bölgesel antrenman ve en az 20 dakika koşu.

İnternet'te yaptığım araştırmalarda 21 günlük şekersizlik diyeti çok gördüm ancak 50 günlük böyle bir diyet görmedim o nedenle sonucun ne olacağını şimdiden kestirmek güç. Ancak şu anki halimden daha iyi, daha sağlıklı ve daha zinde olacağım konusunda sanırım eminim.

Ara ara bu konuda bilgi vermek amaçlı yazacağım. Eğer bu diyet programına katılmak ve katkı sağlamak isterseniz lütfen yorum yazmaktan çekinmeyin.

Sağlıkla kalın...

Hiç yorum yok: